Sterk in e-mailmarketing
E-mailmarketing, het gebruiken van e-mails om jouw bedrijf te promoten. Klinkt simpel toch? Niets is minder waar, e-mailmarketing is veel meer dan alleen jouw klanten een simpel berichtje sturen. Bedrijven laten deze marketingvorm vaak links liggen omdat ze het verouderd vinden, onmiddellijk aan spam denken of de huidige GDPR-wetgeving té ingewikkeld is. Toch is e-mailmarketing efficiënter dan ooit. Spam en massamailings werden vervangen door persoonlijke nieuwsbrieven. Ontvangers krijgen enkel relevante en interessante informatie in hun mailbox. Wist je trouwens dat elke €1 die je in e-mailmarketing investeert, je er ruim €38 voor terugkrijgt? Al overtuigd? Wij geven je graag wat meer uitleg.
De kracht van e-mailmarketing
Niets is rendabeler dan een goede e-mailcampagne. Door de lage kosten die e-mailmarketing met zich meebrengt, is het niet verwonderlijk dat het al jaren de hoogste ROI van alle marketingkanalen heeft. Het is dé ideale manier om jouw doelgroep te bereiken en te overtuigen. Er wordt gemiddeld meer doorgeklikt in een nieuwsbrief dan op een Facebookbericht. Een digitale nieuwsbrief is het begin van een efficiënt klantencontact. E-mailmarketing telt ongelofelijk veel voordelen maar heeft ook één groot nadeel. Een campagne op punt zetten, kan voor een ondernemer heel tijdrovend zijn. Het ontwerpen van een mooie template, het schrijven van overtuigende content, het inplannen van je campagne,… Allemaal zaken waar je als ondernemer tijd voor moet vrijmaken. Gelukkig staan onze ervaren marketeers alvast te popelen om jouw campagne te lanceren.
Hoe ga je de klant bereiken?
Als we het woord “e-mail” horen, denken we onmiddellijk reclame en spam. E-mailmarketing is veel meer dan jouw (potentiële) klanten lastigvallen. Lukraak campagnes lanceren heeft weinig zin. Een campagne lanceren kan niet via gewone je mailtoepassingen zoals Microsoft Outlook. Je lijsten updaten, je nieuwsbrieven opmaken, je templates ontwerpen,… alles kan je via een professionele e-mailmarketing software beheren.
Weet je niet waar te beginnen? Gelukkig kan je bij Grafoman terecht om jouw nieuwsbrief op poten te zetten. Onze marketeers staan je graag bij met hun expertise en kennis