Offerte

Koopwijzer: slimme keuzes beginnen lokaal

 

De Unie der Handelaars is een bonte verzameling van ondernemingen die zich inzetten om het Ronsische handelscentrum leven in te blazen. Ze zijn dé drijvende kracht achter het kloppende hart van de stad. Door geregeld evenementen te organiseren, zet de Unie der Handelaars de winkelstraten van Ronse extra in de kijker. Denk maar aan het romantische ‘Love Letters’, ‘Bangelijk Shoppen’ en de jaarlijkse braderie.

Maar, wat is een stad zonder haar handelaars? Om deze extra in de kijker te zetten, lanceren we in samenwerking met de Unie der Handelaars de ‘Koopwijzer’: een handige gids voor wie verstandig én lokaal wil winkelen. Elke handelaar wordt vertegenwoordigd in de Koopwijzer: van leuke boetiekjes en sfeervolle eetgelegenheden tot unieke concept stores die de straten vullen met hun eigen karakter en charme.

De uitdaging

In een wereld waar online winkelen de norm lijkt te zijn, willen we het plezier van het fysieke winkelen terugbrengen. Ronse bevat heel wat unieke winkels, waarvan velen zich niet eens bewust zijn. Het was aan ons om de verborgen parels van de stad te onthullen en tegelijkertijd een warme band tussen de inwoners en de lokale handelaars te smeden.

Het resultaat

We bouwden mee aan het verhaal van een levendige stad. Een plek waar winkelen meer is dan alleen een transactie; het draagt bij aan het bloeiende verhaal van Ronse. Dit kwam tot uiting in de Koopwijzer: een gloednieuwe brochure waarin elke handelaar uitgelicht wordt. Daarnaast trekken we de lijn door naar affiches, social media posts en visuals voor op de digitale schermen in Ronse.

De Koopwijzer: jouw gids door Ronse’s handelscentrum!

De Koopwijzer fungeert als een ingetogen, maar doeltreffende wegwijzer door het uitgebreide handelsnetwerk van Ronse. De brochure is gevuld met foto’s, beschrijvingen en contactgegevens van elke handelszaak die lid is van de Unie der Handelaars.

Niemand loopt er graag bij als een verloren gelopen toerist. Met een overzichtelijke plattegrond vooraan, waar elke handelszaak duidelijk gemarkeerd staat, vind je moeiteloos je weg naar elke winkel.

De brochures zijn vrij verkrijgbaar bij elke deelnemende handelaar.

De Koopwijzer in beeld

De ‘o’ in het logo werd vervangen door een locatiesymbool, aangevuld met een stippellijn die de juiste weg aanwijst. Deze grafische accenten vind je ook terug doorheen de brochure, als een subtiele rode draad doorheen de informatie die het geheel wat meer aankleedt.

Elke handelaar kreeg zijn eigen affiche, compleet met een professionele portretfotografie. Geen doorsnee affiche dus, maar eerder een blik op de gezichten achter de handelszaken. Op elke affiche prijkt de hartelijke boodschap ‘Bedankt om lokaal te kopen’; een persoonlijke touch die de etalages tot leven brengt.

Op de digitale schermen in Ronse zetten we wekelijks twee handelaars in de kijker. De visuals hiervoor zijn opgemaakt in lijn met de affiches. Ze vormen een subtiele manier om voorbijgangers te laten kennismaken met winkels die ze misschien nog niet ontdekt hebben. Op sociale media delen we dezelfde visuals, in combinatie met de beschrijvingen uit de brochure.