Offerte

Waarom investeren in communicatie altijd een goed idee is

In economisch uitdagende tijden ga je als bedrijf op zoek naar manieren om te besparen. Dat is logisch. Marketing en communicatie zijn dan vaak de eerste slachtoffers. Toch is dat geen goed idee. Als de pandemie ons iets leerde, dan is het wel hoe belangrijk helder en duidelijk communiceren is. Grafoman legt je uit waarom investeren beter is dan besparen, op middellange en op lange termijn. Want communicatie is en blijft key.

Communicatie statistieken

 

Blijf top of mind

Als bedrijf wil je altijd, en vooral in onzekere tijden, de aandacht van je (potentiële) klanten blijven trekken. Op korte termijn zal het stopzetten van je marketing- en communicatiecampagnes niet veel effect hebben, maar op lange termijn voel je dit. Studies tonen aan dat het na een periode van afwezigheid moeilijker is om terug in de schijnwerpers van je doelpubliek te geraken. Blijf daarom aan je relatie met hen bouwen. Ook – en vooral – in moeilijke tijden.

 

Zet je budget slim in

Misschien behoort een grootschalige SEA-campagne momenteel niet tot de mogelijkheden. Geen nood, met kleine stappen ga je ook vooruit. Zet je budget dus slim in. Zoals met een doordachte contentkalender voor sociale media of doeltreffende grafische ontwerpen. Informeer ook eens naar de mogelijkheden voor een nieuwe website of zet sterker in op de totale branding van je onderneming.

 

Straal vertrouwen uit

Door grondig en regelmatig te blijven communiceren met je doelpubliek zet je de stabiliteit van je bedrijf in de verf. Dat kan via blogberichten, een extra pagina op je website, berichten op sociale media, flyers, folders, … De mogelijkheden zijn talrijk. Laat je klanten zien dat je voor hen klaarstaat, ook wanneer het op de economische markten wat moeilijker gaat.

 

Kom creatief uit de hoek

Never waste a good crisis. Misschien kan je nu niet uitpakken met de grootste en indrukwekkendste projecten, maar er bestaan heel wat mogelijkheden om positief naar buiten te komen met je bedrijf. Deel content van je huidige website, zet je team in de spotlights, deel een ludiek filmpje, … Mensen zoeken online naar content die hen gelukkig maakt. Waar wacht je op?

 

Investeer doelgericht

Zet je beschikbare middelen goed in. Je kan de bestaande grafische ontwerpen, webpagina’s of social media-afbeeldingen gerust nog eens delen, maar het is ook verstandig om slim te investeren in nieuwe content. Maak werk van professionele bedrijfsfoto’s, stuur regelmatig nieuwsbrieven, start een webshop, ga aan de slag met feedback van klanten, maak je website SEO-proof, vernieuw je branding, … Ga hiervoor te rade bij communicatieprofessionals.

 

Werk toekomstgericht

Na regen komt zonneschijn. Een cliché om te zeggen dat ook deze onzekere tijden voorbij gaan. Waarom wachten? Anticipeer nu al op die toekomst door concrete plannen te maken. Vandaag al. Door nu na te denken over je communicatie, schakel je sneller en doeltreffender. Investeren in communicatie en marketing is niet altijd vanzelfsprekend, maar heeft wel een gunstig effect op je bedrijf.

 

Ga jij ook voor een langetermijnvisie? Grafoman staat voor je klaar met advies en sterke ontwerpen voor websites, grafisch werk en digitale marketing.

    Deze website is beveiligd met reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.

    Inschrijven

    Gerelateerde blogberichten

    soorten lettertypes ?>
    30.06.2022

    6 verschillende soorten lettertypes die perfect passen bij jouw ontwerp

    Eén van de belangrijkste onderdelen van een ontwerp is het lettertype. Elk type is uniek en heeft een eigen betekenis.…

    Lees meer

    ?>
    05.01.2023

    Grafoman wenst iedereen een gelukkig nieuw jaar!

    Wat een jaar! Bedankt voor alle kansen, samenwerkingen en creatieve uitdagingen. Ons team stond elke keer vol enthousiasme klaar om…

    Lees meer