Offerte

Nood aan een branding die blijft hangen?

Een doordachte brand strategy is essentieel als je wilt groeien en jezelf wilt onderscheiden in een competitieve markt. Een goede branding houdt je namelijk steeds top-of-mind, vergroot de bekendheid van je bedrijf én roept positieve gevoelens op bij je doelgroep.

Wat kan je verwachten bij Grafoman?

  • Een team van designers en merkstrategen dat klaarstaat om jouw merk een strategische make-over te geven
  • Jouw huidige situatie in kaart gebracht
  • Een op maat gemaakte huisstijl die perfect bij jouw bedrijf en doelstellingen past

 

Gratis branding analyse aanvragen
Meer info over branding

 

Vraag een gratis branding analyse aan!

Onze merkstrategen en brand designers staan klaar om jouw merk te helpen groeien. Vraag nu een gratis analyse aan van jouw branding en dan brengen we jouw kansen en verbeterpunten in kaart!

 

Aanvraag branding audit

Maximum file size: 268.44MB

Akkoord privacybeleid

Wat is branding en waarom is het belangrijk?

Branding gaat verder dan het ontwerp van je logo of huisstijl. Het is de manier waarop je jezelf presenteert, hoe je merk wordt ervaren door je klanten en hoe je je onderscheidt van de concurrentie. Denk bijvoorbeeld aan de e-mails die je stuurt, advertenties die je post, gesprekken die je voert op social media, communicatie met de klant… Een sterke branding geeft je merk een unieke persoonlijkheid die herkenbaar is.

 

Gratis branding analyse aanvragen

Branding Woonmaatschappij Rivierenland: brand guide

Het verschil tussen een logo, huisstijl en branding

Een huisstijl is de visuele identiteit van een bedrijf. Hierin wordt het gebruik van naam, logo, kleuren en typografie vastgelegd. Een logo laten ontwerpen is dus onderdeel van je huisstijl. Een goede huisstijl wordt consistent toegepast op huisstijldragers zoals visitekaartjes, flyers, e-mailhandtekeningen en campagnes.
De volledige huisstijl, samen met de beleving en het imago dat (potentiële) klanten bij jouw merk hebben, noemen we branding. Achter een branding zit een strategie op basis van je visie, missie en kernwaarden. Voor een sterk logo en complete huisstijl moet je dus eerst goed weten waarvoor je staat en wat je unieke kenmerken zijn.

Kort samengevat: je logo maakt deel uit van de huisstijl, en een huisstijl is op zijn beurt onderdeel van je branding. Je huisstijl en je logo laten ontwerpen zijn slechts een paar onderdelen van het grotere geheel.

Je logo maakt deel uit van de huisstijl, en een huisstijl is op zijn beurt onderdeel van je branding. Je huisstijl en je logo laten ontwerpen zijn slechts een paar onderdelen van het grotere geheel.

Rebranding Frigorexpress: Visitekaartjes voor en na

Branding of rebranding?

Branding is de combinatie van een huisstijl en de beleving die klanten bij jouw merk hebben. Maar in een constant evoluerende wereld is het soms nodig om een merk te moderniseren. Net zoals veel dingen heeft branding ook een houdbaarheidsdatum, al hoeft rebranding niet altijd even drastisch te zijn. Heb je bijvoorbeeld een sterke naam die je herkenbaar wil houden? Dan kan rebranding simpelweg een opfrissing zijn in kleur of lettertype.

Rebranding is echter ook een perfecte kans om je merk een nieuwe uitstraling te geven. Wil je je merk moderniseren, nieuwe doelgroepen aanspreken of je merk herpositioneren op basis van de laatste trends in de huidige markt? Dan is een nieuwe visuele identiteit een goed idee.

Heeft jouw merk een rebranding nodig?

 

Gratis branding analyse aanvragen

Wanneer is het tijd voor een rebranding?

Zonder een duidelijke merkstrategie wordt het moeilijk om je merk te positioneren en je doelgroep effectief te bereiken. Rebranding geeft je merk de kans om opnieuw te bloeien en je te herpositioneren op basis van de laatste veranderingen in de markt.

Als je voelt dat jouw merk niet meer aansluit bij de huidige markt, je doelgroep, of je bedrijfsdoelen, dan raden we aan om te rebranden. Dit kan ook nodig zijn als je merk verouderd is of als je merk zich niet meer onderscheidt van de concurrentie.

 

Gratis branding analyse aanvragen

logo

Wat kan branding voor jou betekenen?

  • Een unieke visuele identiteit zorgt ervoor dat je merk beter herkenbaar is
  • Een brand strategy die goed is afgestemd op je merkdoelen maakt dat je merk de juiste boodschap uitstraalt
  • Een goede branding vergroot de bekendheid van je bedrijf
  • Een consistente huisstijl en communicatie houdt je merk top-of-mind bij je doelgroep
  • Met een goede branding onderscheidt je jezelf in een competitieve markt

Jouw branding onder de loep? Vraag je gratis branding audit aan.

 

Gratis branding analyse aanvragen

 

Deze klanten gingen je reeds voor

Woonmaatschappij Rivierenland

De weg naar jouw thuis - Mechelen & Willebroek

Frigorexpress

Internationaal koel- en vriestransport - Europa

 

Hoe gaan wij te werk?

01. Strategie

De basis van elke succesvolle branding begint met het onderzoeken van je doelgroep, je concurrenten en de trends in je sector. Wij creëren met deze inzichten een brand strategy die specifiek is afgestemd op je merkdoelen. Dit vormt de basis voor je huisstijl ontwerpen en de manier waarop je merk wordt gepresenteerd.

02. Ontwerp

Je huisstijl en logo ontwerp moeten niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook de persoonlijkheid van je merk weerspiegelen. Kies daarom een professioneel logo ontwerp dat niet alleen esthetisch is, maar ook de juiste boodschap overbrengt.

03. Implementatie

We passen je merk na de ontwerpfase toe op alle kanalen en contactpunten, van je website tot je marketingmateriaal en social media platforms. Dit zorgt ervoor dat je merk consistent blijft, zowel online als offline.

 

Gerelateerde berichten

06.01.2025

7 branding trends voor 2025

Branding is het DNA van je merk. Je moet daarom steeds op de hoogte blijven van de nieuwste branding trends.…

Lees meer

04.02.2025

Wanneer is het tijd om te rebranden? Voordelen van een sterke branding

Jouw merk is meer dan een logo. Het is hoe je herinnerd wordt door mensen, hoe je opvalt tussen de…

Lees meer

Veelgestelde vragen over branding en rebranding

Wanneer moet ik mijn merk rebranden?

Hoe kan ik mijn merk onderscheiden van de concurrentie?

Wat kost het om een professioneel logo te laten ontwerpen?

Overtuigd van een (re)branding?
Onze designers staan klaar om jouw merk een boost te geven!